De noviteiten van Terre d’Azur tijdens de Huisbeurs
Al jarenlang is Terre d’Azur onze trouwe partner op het gebied van trendy accenten en specifieke designs. Natuurlijk stonden zij ook op onze Huisbeurs met een opvallende stand.
Het verhaal achter Terra d’Azur is er één van een avontuurlijke reis door het zuiden van Europa. Over stoffige landweggetjes en langs verlaten dorpjes. Hard op zoek naar oude tegelfabrieken die nog op de ouderwetse en handmatige manier tegels maken. Fabrieken die met name actief zijn op de lokale markt. Een waarvan de term ‘fabriek’ eigenlijk een veel te modern beeld geeft van de authentieke manier waarop men er nog altijd werkt. Precies dit geeft de sfeer van de collecties van Terre d’Azur weer.
Snoepwinkeltje
Anja Groenenboom en John de Wit, oprichters van het merk Terre d’Azur, stonden tijdens de beursdagen trots in hun stand. Klaar om alle klanten te woord te staan. Hun stand had zoals gewoonlijk een grote aantrekkingskracht door de vele kleuren en vormen tegeltjes wat veel bezoekers trok. Het was onvermijdelijk dat je op een paar meter afstand al werd geïnspireerd door de collectie die daar lag gepresenteerd. De artikelen in deze snoepwinkel worden bij Julius van der Werf grotendeels onder de Grandeurvlag gevoerd.
Eindeloze mogelijkheden
De series van Terre d’Azur laten al blijken dat niets te gek is. Van gifgroen naar knalroze, van rond naar driehoek, van groot formaat naar kleine mozaïekjes; voor elke sfeer een oplossing! Blikvangers in de stand waren de goudkleurige tegeltjes in zowel hexagon, driehoek als in mozaïek vorm.
Veel aandacht kreeg de driehoek in het goud, deze valt onder de serie Cima. Deze serie werd op een bord gepresenteerd in combinatie met de zwarte matte versie van de Cima. Een mooie decoratietegel geschikt voor een chique toepassing. Deze tegels hebben een sterk sfeerbepalend karakter.
Gericht op de Nederlandse markt
Anja en John kijken goed naar de behoefte van de markt in Nederland. Waar andere internationale merken nog vaak mank gaan door hun aanbod wat niet relevant is voor de Nederlandse markt, zorgen Anja en John voor de filter. Op basis van de behoefte van de Nederlandse markt laten zij speciaal series produceren voor dit merk. De Nederlandse invloed in deze totale collectie zorgt er voor dat elke tegel toepasbaar is in bijna elke showroom. Het sluit prachtig aan bij de actuele (woon-)trends.
Door het maken van uitgesproken keuzes blijft de collectie binnen de perken. Samen met Julius van der Werf kunnen hierdoor betrouwbare voorraden worden opgebouwd.
Meer informatie?
Wilt u meer informatie over deze of andere (nieuwe) series? U kunt dan het contactformulier invullen of contact opnemen met uw vertegenwoordiger.