Een kijkje in de nieuwe showrooms van Julius van der Werf
De metamorfose van de showrooms van tegelgroothandel Julius van der Werf in Sneek is een feit. In de afgelopen maanden vond er een grote verbouwing plaats, een project dat werd gerealiseerd in samenwerking met (interieur)ontwerper Arjan Kremer. In dit artikel vertelt hij over de belangrijkste veranderingen en geven wij u alvast een impressie hiervan.
De nieuwe showrooms van Julius van der Werf
Een aantal jaren geleden richtte (interieur)ontwerper Arjan Kremer al de ontvangstruimte en de balie met backoffice in. Na dit succesvolle project, volgde nu de uitdaging om de showrooms van Julius van der Werf een volledige metamorfose te geven. Dit project bestond uit twee delen:
- vernieuwde showroom: de voorbeeld toonzaal voor dealers. Daarnaast hebben dealers en aannemers de mogelijkheid om hun klanten naar deze showroom te verwijzen om vloer- en wandtegels uit te zoeken.
- nieuwe NAU-showroom waarin architecten, ontwerpers en eindklanten inspiratie vinden voor projecten.
Arjan Kremer vertelt: “De showroom voor dealers was een bestaande situatie, die niet meer voldeed aan deze tijd. Er was behoefte aan samenhang en beleving. Daarnaast moest deze showroom hét voorbeeld zijn voor dealers. De projecten showroom was een geheel nieuwe situatie. Een groot magazijn kwam vrij en daarin moest deze nieuwe showroom worden gerealiseerd. Hier had ik dus de vrije hand met als doel: het ontwerpen van een inspirerende ruimte waarin de high-end collectie goed uitkomt en die aansprekend is voor de doelgroep (architecten, ontwerpers en eindklanten).”
Beleving centraal
In de vernieuwde showroom worden de laatste trends op tegelgebied en een uitgebreid assortiment getoond. Dealers zien hier dat de toepassing van keramische tegels veel breder is dan tot nu toe wordt benut. Julius van der Werf is ervan overtuigd dat hier mooie commerciële kansen liggen.
Daarnaast worden tegels in een werkelijke situatie gepresenteerd, namelijk in een huis. Deze nieuwe vorm van presenteren laat een real-life situatie zien. “Het huis biedt veel beleving en spanning. Klanten kunnen het op hun gemak ontdekken en zich laten inspireren. Verschillende aspecten komen in het huis tot uiting: vloertegels, wandtegels, keramiek als tafelblad, keuken en zelfs als klok! Je houdt op deze manier veel langer de aandacht van de klant vast, er is veel te zien. Dit is totaal anders dan de tegels presenteren in displays. Mensen willen graag gevoed worden met ideeën en creativiteit. Tevens wil Julius van der Werf een voorbeeld zijn voor het nieuwe presenteren voor hun dealers.”
Inspiratie voor architecten, (interieur)ontwerpers en eindklanten
De NAU-showroom is een speciaal ontwikkeld voor architecten en (interieur)ontwerpers. NAU (Not As Usual) is de projectenafdeling van Julius van der Werf. In deze showroom worden high-end collecties voor projecten getoond. De architect kan hier ook met zijn klant komen en een moodboard opstellen voor specifieke projecten. Hier worden ook veel noviteiten en specials getoond.
Arjan Kremer: “De showroom heeft een industriële, stoere, pure look. Er wordt gebruik gemaakt van diverse materialen, zoals metselwerk, hout, steen, metalen golfplaten, etc. De ruimte is een voormalige opslagruimte. De bestaande oude stalen dakconstructie is intact gebleven. In de ruimte is een oude fabriek met zaagtanddak geplaatst. Hier is de bouwshop in gesitueerd. De oude fabriek is tot in detail gebouwd, inclusief oud metselwerk en roestige golfplaten dak. De fabriek straalt de lange geschiedenis van Julius van der Werf uit. Ook is een oude zeecontainer geplaatst die dienst doet als overlegruimte.”
“Tijdens de sloop kwam een wand tevoorschijn uit de begintijd van Julius van der Werf. Ik kon nog net de sloop hiervan redden. De wand laat exact de historie van de tegelgroothandel zien met de oude oranje wandtegels en het behang. Niet iedereen was hiervan gecharmeerd in het begin, maar uiteindelijk is hier een prachtige sfeervolle hoek gecreëerd, een spannend contrast naast de glanzend zwarte tegelwand,” vervolgt hij.
Optimaal eindresultaat
Arjan Kremer: “Ik hoop dat de klanten hun bezoek aan de showrooms van Julius van der Werf als een grote ontdekkingstocht gaan zien. Dat ze geïnspireerd raken door het interieur en de gehele uitstraling. En dat ze een duidelijk beeld krijgen van de uitgebreide collectie.”
“Het was geweldig om dit project van A tot Z te begeleiden. Tijdens het gehele proces ben ik nauw betrokken geweest. Ook heb ik veel interieuronderdelen zelf gemaakt, zoals de zeecontainer. De samenwerking met de directie van Julius van der Werf was zeer prettig. Ik kreeg volledig de vrije hand, 100% het vertrouwen. Juist dan krijg je het optimale eindresultaat. Alles is op elkaar afgestemd, zonder compromissen. Ik ben dan ook erg trots op het resultaat. Dit hebben we als gehele bouwteam met elkaar bereikt,” zegt Arjan Kremer tot slot.
Wilt u de nieuwe showrooms bekijken?
Bent u nieuwsgierig naar het resultaat van de verbouwing? Neem contact op met uw vertegenwoordiger of vul het contactformulier in om de nieuwe showrooms in Sneek zelf te bekijken (alleen op afspraak).